Outsourcing Hizmetleri
Firmaların kendi bünyelerinde hayata geçirdikleri işlevleri, stratejik bir ilişki sağladıkları bir tür iş ortaklığı yoluyla diğer firmalara gerçekleştirme yoluyla fayda sağladıkları yöntem olarak tanımlanabilir. Outsourcing’in tercih edilme sebepleri:
- Masrafların ve maliyetlerin kontrollü olarak aşağıya çekilmesi
- Daha temel çalışmalara yönelebilme imkanı
- Hizmet alanını küresel boyutlarda genişletebilme yeteneği kazanmak
- Firmanın içerdeki kaynaklarını farklı amaçlara yönelik olarak kullanabilmek
- İşletme için değer üretmek adına bünyenizdeki kaynaklarla sınırlı kalmamak
- Kontrol edilmesi kolay olmayan işlev ve hizmet unsurlarını işletme dışından sağlamak
- Sermaye kullanımını efektif kılmak
- Risk paylaşımından faydalanmak
- Değişim mühendisliği denen yeniden tasarlama sürecine katkıda bulunmak
Outsourcing’in temel amacı, işletmeyi hantallaştıran rutin iş yükünden kurtarmak ve rahatlatmak yoluyla verimliliği artırmaktır. Bu bağlamda outsource edilmesi gereken çalışmalar genellikle büyük hacimli ve düzenli olarak tekrar edilen, yani standart hale gelmiş rutin işler olmaktadır.
En Yaygın Outsource Edilen Çalışmalar:
- Yemek Hizmetleri
- Temizlik Hizmetleri
- Güvenlik Hizmetleri
- Personel ve Yük Taşımacılığı Hizmetleri
- Üretim ve İmalat Hizmetleri
- Yardımcı Üretim Hizmetleri (Ofis hizmetleri, Depolama, Tahmil-Tahliye, Bakım-Onarım Hizmetleri)
Outsourcing Çalışmanın Faydaları:
- Beklenmedik ekonomik darboğazlar veya şirket büyümesinde gerekli olabilen esnek stratejiler uygulanmasına fırsat tanır.
- Emek-yoğun üretim üzerine çalışan şirketlerde maliyet ağır ve yönetimi güç konularda çözüm üretir.
- Kaynakları ve riskleri paylaşma imkanı sağlar.
- Detaylar veya ufak tefek işler yerine şirketin ana işlerine odaklanabilmesine yardımcı olur.
- Maliyetlerin düşürülmesini, verimliliğin artmasını ve kalitenin yükselmesine katkıda bulunur.
- İşletmeye esneklik sağlar.
- Müşteri memnuniyeti üzerinde önemli etkiler yaratır.
- Yönetimi kolaylaştırır.
- Hızlı ve kolay bilgi erişimi sağlar.
- Giderlerde sağladığı değişkenliğin bilançolara yansımasıyla işletmenin ana iş kollarına daha fazla kaynak sağlanmasına imkan verir.
Başarılı Bir Outsourcing Çalışması İçin Kıstaslar:
- İşletmenin hedeflerini iyi bilmek
- Stratejik bakış ve planlama yapmak
- Hizmetin temin edileceği satıcıyı doğru seçmek
- Süreklilik ve istikrarlı işbirliği açısından sözleşmenin önemi
- Şirketin üst yöneticilerinin ilgisi ve desteği
- Kişisel konulara dikkat etmek
- Finansal gerçekliğe dikkat etmek
- Dışardan uzman desteği almak
- Hizmet düzeyi ve performans kriterlerini göz önünde bulundurmak
- Outsourcing etmenin çalışanlar üzerindeki etkilerini kontrol etmek
- Düzenli geri bildirim almak
- Geçiş sürecini planlamak ve programlamak
- Karşılıklı proje sorumluları belirlemek
- Bir sorumluluk matrisi oluşturmak
Hizmet Sağlayıcı Seçerken Dikkat Edilmesi Gerekenler:
- İşletmenin kültürüne uyum sağlama
- Zengin kaynaklara sahip olma
- Uzmanlık seviyesi
- Kontrat esnekliği
- Referanslar ve imaj
- Hizmet ve ürün kalitesinde taahhüt ve süreklilik
- Fiyat
- Katma değer yeteneği
- Organizasyon kurum kültürü
- Etik değerler
- Kalite ve sertifikasyon
- Hukuki yapı
- Sözleşme yapısı
- Şeffaflık anlayışı
- Gizlilik
- Mevcut ilişkiler
- Yer ve konum
Görüşmeler Sırasındaki Muhtemel Kaygılar:
- Paylaşılacak bilgilerin kötüye kullanımı
- Kontrolün yitirilmesi
- Marka imajına zarar verebilecek kötü bir hizmet
- İşletme çalışanlarının moral kaybı
- Yerleşik düzende bozulma olasılığı
- Hizmet sağlayıcının işi yarıda bırakması
- Outsource edilen alanda kurumun yetkinliklerinin zarar görmesi
Dış kaynak kullanarak hizmet almak, yani “outsourcing”, işletmeler için finansal açıdan avantajlar sağlayan, maliyetleri düşüren, şirket içi motivasyonu yükselten faydalı bir çalışma seçeneğidir. Firma, daha çok temel yeteneklerine ve ana işlerine odaklanır. İş süreçleri daha kolay yönetilebilir hale gelir. Doğru uygulandığı zaman işletmelere ve kurumlara büyük katkılar sağlayabilecek bir mekanizmadır.
7/24 İletişim: 444 5188
Başarılı bir iş ortaklığı için biz buradayız!
